Markkinoinnin tulee olla aitoa

Markkinoinnin pitää olla aitoa.

Anna kun selvennän.

Kaikilla brändeillä on tietty ydinolemus, “totuus”.

Yritykset eivät kuitenkaan aina tunne oman brändinsä olemusta. Usein yrityksillä on aivan liian kiiltokuvamainen näkemys itsestään ja brändistään.

Voit kuitenkin olla varma, että asiakkaasi sitä vastoin tuntevat yrityksesi ydinolemuksen. Asiakkaat omistavat yrityksesi Brändin ja totuuden minkälainen se on, et sinä… Sorry!

Jos yrität markkinoida tavalla, joka ei kohtaa yrityksesi olemuksen kanssa. Epäonnistut ja vaikutat epäaidolta, nuorison puheella “try hard”. Markkinoinnin soidessa samalla sävelellä, kun yrityksesi olemus, huomaat että sanomasi resonoi yleisösi kanssa ja saat aikaan “korvamatoja” asiakkaillesi.

Tämä on hyvä asia.

Tosi tarina miten voi hukata miljoonia “epäaidolla” viestillä:

Eräs tunnettu kaupunki Yhdysvalloissa kärsi kävijäpulasta -90 luvun puolessa välissä ja yritti brändätä itsensä “perhe kohteeksi”.

Lopputulos,

miljoonia paloi eikä kävijöitä näkynyt.

Sinänsä markkinoinnissa ei ollut vikaa, sanoma ei vaan kohdannut yleisön mielikuvan kanssa.

Onneksi kaupunki sai apua R&R Partners toimistosta, joka kehitti lauseet:

“On Big Bad-Ass Party”

ja

“What happens in Vegas, stays in Vegas”

Olet ehkä kuullut nämä?

Sanoma kohtasi mielikuvan.

Loppu on historiaa.

Leave a comment