Liian monta kravattia

Epävarmuus on kaupan pahin vihollinen

Yksinkertainen – Helppo – Tarkka

Nämä ovat toimivan tarjouksen rakennuspalikat.

Kaupan päättäminen on oma taitolaji. Yksi tehokas tapa vesittää myynti on jättää pyytämättä kauppaa. Valitettavasti tämä on hyvin yleinen vaiva niin henkilökohtaisessa myyntitiyössä kuin mainonnassa ja markkinoinnissa.

Ensimmäinen askel on siis pyytää kauppaa.

Tämä koskee myös muita toimenpiteitä mitä haluat potentiaalisen asiakkaan tekevän. Se voi olla oppaan lataaminen verkkosivuilta, puhelu, uutiskirjeen tilaaminen tai tarjouspyynnön jättäminen.

Toivottavasti kuitenkin pyydät heiltä jotain, koska miten he muuten voivat tietää mitä haluat heidän tekevän?

Vanha tuttu kysyi kerran Henry Fordilta:

“Miksi et Henry ole koskaan ostanut minulta muttereita?”

“Hyvä ystävä, et ole koskaan pyytänyt minua?” Henry vastasi.

Ei ole väliä mitä toimenpiteitä pyydät asiakkaitasi tekemään verkkosivullasi tai mainoksessa. Mitä tahansa pyydät niin tee pyynnöstä yksinkertainen, helppo ja mahdollisimman tarkka.

Älä jätä mahdollisuutta väärinymmärrykseen. Älä myöskään luota asiakkaiden itse keksivän ratkaisuja, heidän laiskuus on aina suurempi kuin heidän älykkyytensä.

Jos tarjoat eri vaihtoehtoja, rajoita vaihtoehtojen määrää. Muuten luot epävarmuutta, ja epävarmuus oli…

Myyjä herrain vaateliikkeessä joka esittelee kymmen kravattia asiakkaalle, ei myy yhtäkään.

Leave a comment